marți, 5 aprilie 2011

In sectorul 1 se reduc taxele de ridicare cu 60%

Taxa pentru recuperarea masinilor parcate neregulamentar pe arterele sectorului 1 se reduce cu 60%, masura urmand sa intre in vigoare pana la sfarsitul acestei saptamani, au anuntat, luni, reprezentantii primariei de sector.
Astfel, bucurestenii ale caror masini parcate neregulamentar pe strazile din sectorul 1 vor fi ridicate vor plati 350 de lei pentru recuperarea autoturismului, daca le vor ridica in primele 24 de ore, depozitarea fiind gratuita in acest interval. Dupa expirarea acestui termen, soferii vor plati, pentru fiecare zi de intarziere, circa 50 de lei.

"Sanctionam abuzurile, atat ale firmei, cat si ale celor care parcheaza neregulamentar. Reducerea taxei de recuperare a vehiculului parcat neregulamentar era necesara, tinand cont de realitatile economice actuale, de puterea de cumparare a populatiei.

Mai mult, au fost luate masuri si impotriva firmei, in urma reclamatiilor venite din partea populatiei. Masura de ridicare a masinilor trebuie sa fie un serviciu comunitar, pentru populatie si nu impotriva acesteia, iar abuzurile comise de firma vor fi sanctionate cu rezilierea contractului", spune primarul sectorului 1, Andrei Chiliman.

Activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar va fi mult mai strict reglementata, zonele din care vor fi ridicate autoturismele urmand a fi semnalizate corespunzator prin indicatoare, mai spun reprezentantii Primariei Sectorului 1.

Astfel, vor fi ridicate cu prioritate masinile de pe marile bulevarde parcate pe trecerile de pietoni, in dreptul rampelor de acces pentru persoanele cu handicap, in statiile de autobuz sau pe calea de rulare a mijloacelor de transport in comun.

De asemenea, vor fi ridicate in continuare masinile lasate in dreptul intrarilor in unitatile de invatamant, in spitale, autoturismele stationate in intersectii, in dreptul pasajelor sau parcate pe trotuar care nu asigura un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonala. Nu vor scapa nici masinile care ocupa abuziv locurile de parcare inchiriate unor persoane fizice sau juridice de catre Administratia Domeniului Public Sector 1.

Ridicarea masinilor parcate neregulamentar, care se efectueaza in mai multe sectoare din Capitala, a nemultumit in repetate randuri soferii, acestia reclamand faptul ca masura este abuziva in conditiile numarului mic al locurilor de parcare.

Aceasta este informatia.

Incerc si un scurt comentariu, pornind de la doua intrebari de bun simt:
1. In contractul de concesiune incheiat cu SC CFR TRANSAUTO SA Bucuresti, in calitate de beneficiar este inscris Directia Generala de Politie Comunitara Sector 1, entitate aflata in subordinea Consiliului Local Sector 1. Asa fiind, cum poate Primaria sa se substituie Politiei Locale Sector 1 (noua denumire a DGPC S1) si care sunt explicatiile acestei reduceri drastice?
2. Intrucat la bugetul local al Sectorului 1 nu a intrat nici un leu pentru redeventa datorata, aceasta reducere reprezinta oare o compensare a sumelor pe care prestatorul le datoreaza pentru neplata redeventei de la momentul incheoerii contractului (24.04.2009) si pana in prezent?
Asa cum anuntam intr-o postare anterioara, am initiat o plangere la Tribunal legata de modul de incheiere a acestui contract de concesiune. Sunt in etapa in care intreprind masuri de probare a nelegalitatii modului de incheiere (prin incalcarea legislatiei in domeniul achizitiilor publice). Punctul forte al argumentarii este tocmai lipsa unui mecanism de plata in contract. Asa incat, inclin sa cred ca in realitate aceasta reducere reprezinta, in fapt, o compensare mascata. Parca nu-i vad pe cei de la CFR TRANSAUTO SA atat de maleabili incat sa continue sa presteze un serviciu pentru care incasarile scad cu mai mult de jumatate din suma initiala. Deci compensarea datoriilor neachitate cu partea de tarif egala cu diferenta dintre 800 lei si 350 lei/vehicul.
Haideti sa asteptam cu interes punerea in practica a acestei decizii.
In ce ma priveste, eu unul voi ramane un observator atent.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Oare aceasta disponibilitate de modificare a contractului chiar de catre primar nu ridica un semn de intrebare asupra modului cum a fost incheiat contractul de concesiune?
Domnul primar e foarte dragalas, in fapt este cel care a permis mai bine de 2 ani sa fim jegmaniti, iar cu banii primiti nu vad sa fi amenajat parcari.